lördag 25 oktober 2008

Uppgradering av hårdvara


De senaste 3-4 åren har jag uteslutande köpt musik på CD. Har dock saknat känslan av att lägga på en vinylskiva på spelaren, höra det inledande knastret innan ljudet börjar strömma ur högtalarna. Det är helt enkelt en speciell känsla med vinyl.
Jag har hela tiden haft en vinylspelare men av lite sämre kvalité vilket gjort att jag bara köpt cd-skivor. Efter en tids letande har jag nu införskaffat en Thorens td 160, ett NAD PP2 RIAA-steg och en QED Qunex 4S signalkabel.

Det skall bli så kul att köpa vinyl!

3 kommentarer:

Kim sa...

Med alla respekt - jag har ingen förståelse alls av vad det är för kul med sämre ljudkvalitet och känsligare media ;) - och då har jag ändå många musikminnen från den tid då vinylskivor var allenarådande - men berätta gärna för mig...

Mycket roligt att du skriver igen, förresten :)

Anonym sa...

Vinyl - Ända rätta formatet för black metal.

Metallbibliotekarien sa...

Vinyl ger helt klart en annan känsla - kommer själv ihåg hur man skälvde av förväntan och fortfarande gör det när man slänger på Megadeths "Rust in Peace" bara för att ta ett exempel. Sämre kvalitet - ja kanske men ändå väldigt speciellt.