måndag 8 september 2008

GALLHAMMERs Ruin Of A Church


Som jag skrev om här köpte jag för en knapp vecka sedan GALLHAMMERs DVD "Ruin Of A Church". DVDn består av en 11 låtar lång konsert, några extra låtar och videos samt en intervju med bandet. Förutom att ljudet inte var så bra som jag hade hoppats på så levererar DVDn vad man kan förvänta sig men kanske inte så mycket mer. Det är kul med en intervju men det är ju pinsamt hur dåligt förberedd intervjuaren är. Ljudet är på inget sätt dåligt för att vara live men bara inte så bra som det hade kunnat vara. Det är burkigt och sången är lite väl lågt mixad stundvis. Låtmaterialet är även ganska ojämnt (vilket även speglar bandets låtkatalog) men de bättre låtarna gör sig faktiskt riktigt bra live.
Gillar du bandet och har studioalbumen kan jag rekommendera DVDn men den är kanske inget för den utan större fascination för bandet. Jag tyckte att den var underhållande och värd pengarna men för ett toppbetyg hade jag velat ha ett bättre ljud och fler låtar.

Inga kommentarer: