lördag 9 maj 2009

EMPERORs "Live Inferno"

EMPERORs "Live Inferno" har nu släppts och jag måste rekommendera ett köp av den om ni inte redan har köpt den. Mer efterlängtat släpp får man leta efter. Jag har tidigare nämnt skivan här.
"Live Inferno" finns tillgänglig i flera olika format. Från två CD-skivor via två CD inklusive DVD till dubbel vinyl. Gemensamt för dem är att de innehåller två konserter inspelade 2005-2007.
Den första är inspelad på Inferno Festival och den andra på Wacken. Köper du versionen med DVD så är det bilder från Wacken som du kommer att få se.

Exempel hittas på bandets MySpace och en recension hittas hos norsksvartmetall. Återkommer med intryck när jag hunnit smälta dem lite.

1 kommentar:

Kim sa...

Överväldigande recensin där! Kanske dags för mig att också på allvar ta mig an detta band... Och då verkar ju detta släpp vara en utmärkt start :)