torsdag 24 juli 2008

Tyst på bloggen...(och inga regler utan undantag)

I helgen kommer det att vara tyst på bloggen. Tråkigt kan tyckas men jag är glad. På fredag skall jag se THÅSTRÖM i Slottskogen och på lördag väntar IRON MAIDEN på Ullevi. Inte precis black metal men båda konserterna blir förhoppningsvis riktigt bra. Det enda tråkiga är väl att THÅSTRÖM agerar något slags förband åt KENT, ett band som jag inte tänker se.

I och med att jag med detta inlägg redan gått ifrån reglerna om att endast skriva om black metal så kan jag väl lika gärna fortsätta. Jag måste helt enkelt göra lite reklam för bandet PEACE, LOVE & PITBULLS. Detta var Thåströms band under större delen av 1990-talet då han levde i Amsterdam. Förhoppningsvis kommer jag att skriva ett längre inlägg om bandet inom en inte alltför avlägsen framtid men då dyker det upp på en annan blogg.

Nedan ser ni i tur och ordning (I'm the) Radio King-Kong(live) från Peace, Love & Pitbulls(1992), Das Neue Konzept från "Red Sonic Underwear"(1994) och Kemikal från "3"(1997). Låtarna visar också utvecklingen från hårt pumpande industri/maskin till mer lättlyssnad industrirock/synth. Riktigt bra är det!





1 kommentar:

Kim sa...

Hoppas du hade en bra upplevelsehelg med Thåström och Maiden. Inte helt fel... Kent har gjort en del bra saker,tycker jag, framför allt deras allra första, självbetitlade, album.

Ser fram emot din text om "Pitbulls", var än du väljer att publicera den :) Det är väl aldrig fel att bryta sina principer?