söndag 7 juni 2009

ARCHGOAT

Ibland stöter jag på musik som jag fastnar för men jag kan inte riktigt förstå eller förklara varför jag gör det. Jag kan själv rent objektivt känna att musiken inte är så speciell men det är ändå något med den som gör att jag inte kan slita mig.

Denna gång är det finska ARCHGOAT som jag snöat in lite på. Bandet startade redan i slutet av 1980-talet och släppte innan 1993 ett par demos och en studioskiva. I många fall är namnen på olika bands skivor inte särskilt intressanta men i fallet ARCHGOAT tål de att nämnas. Vad sägs om "Jesus Spawn" (1992), "Penis Perversor" (1993) och "Angelcunt (Tales of Desecration)" (1993)?

Efter 1993 tog bandet en drygt tio år lång paus innan bandet år 2004 återkom med EPn "Angelslaying Black Fucking Metal". 2006 kom första fullängdaren på 13 år med "Whore of Bethlehem" och nu är det alltså dags igen. I dagarna släpptes "The Light-Devouring Darkness" och smakprov från den skivan och tidigare släpp hittas på bandets MySpace.

Nedan kan ni höra låten The Dawn of the Antichrist från nya skivan.

Inga kommentarer: