söndag 28 juni 2009

Metaltown MESHUGGAH

Jag hade stora förväntningar på MESHUGGAH, kanske ett av de band jag mest sett fram emot att se under årets Metaltown. Det var ingen dålig konsert men de stora förvätningarna gjorde tyvärr att jag blev lite besviken. För det första var ljudet ganska dåligt och sången för låg vilket förstörde en del av upplevelsen. Sedan var det Värmen med stort V. Det var riktigt varmt under festivalen och konstigt nog märktes det mest under MESHUGGAHs konsert. Jens Kidman framstod som ganska loj, det var väldigt dålig fart på publiken med något enstaka undantag, det var alldeles för långa pauser mellan låtarna vilket inte gav något flyt i spelningen och jag upplevde att låtvalet var något segt. Allt detta skulle kunna skyllas på värmen om det nu inte var så att till exempel NAPALM DEATH spelat på samma scen i precis samma värme bara någon timme tidigare och då inte haft ovanstående problem utan spelat skiten ur oss i publiken. Likadant gjorde många andra band så jag blev tyvärr rätt besviken på MESHUGGAHs spelning.

Som jag skrev först var det ingen dålig konsert och Haakes trumspel imponerade som vanligt (vilket monster han är!) men med tanke på förväntningarna och konkurrensen på Metaltown så höll MESHUGGAH denna eftermiddag inte riktigt ända fram.

Inga kommentarer: