torsdag 9 juli 2009

1349 - "Revelations Of The Black Flame" och semester

Idag landade äntligen 1349s "Revelations Of The Black Flame" i brevlådan. Jag brukar försöka köpa skivorna i de lokala skivbutikerna, för det finns fortfarande ett antal sådana kvar här i Göteborg, men mottagandet senast var minst sagt kallt. Det verkar vara beroende på vem som jobbar för tillfället vilket är tråkigt. Denna gång skulle det både ta lång tid och bli ganska dyrt så jag beställde från internet istället. Idag landade alltså paketet men endast en av de fem beställda skivorna låg i paketet då resten tydligen inte fanns i lager. Jag åker iväg imorgon och kommer befinna mig utomlands ett par veckor och hade sett fram emot lite ny musik i ipoden men får alltså nöja mig med 1349s nya. Resan kommer även innebära att rapporteringen här på bloggen troligen blir lite lidande de närmsta två veckorna, skall dock försöka skriva lite även på resan om jag får tillgång till Internet.

Jag har hunnit lyssna igenom "Revelations Of The Black Flame" ett par gånger nu och det är minst sagt stor skillnad om man jämför den med de äldre skivorna. Ett helt annat tempo, nya influenser och en ny stämning som man inte förknippat med bandet tidigare. Än så länge är jag faktiskt positivt överraskad med tanke på alla negativa recensioner men jag får återkomma efter min resa då jag hunnit lyssna in mig mer.

1 kommentar:

Kim sa...

Härligt att du ger positiva kommentarer så här långt, annars har jag mest läst negativa reaktioner på plattan. Har dock inte hört de själv ännu.

Trist för oss läsare om det blir tyst på bloggen ett tag, men det är ju förståeligt. Hoppas du får en bra resa/vistelse.