måndag 7 april 2008

True Norwegian Black Metal - boken

Rapporteringen inför det efterlängtade släppet av Peter Beste's fotobok "True Norwegian Black Metal" fortsätter. Boken släpps den 15 maj så det är bara drygt en månad kvar...

Den senaste informationen om boken ges i en intervju med Peter Beste som finns här: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=94379.

Peter Beste berättar bland annat att han totalt bodde i ungefär en vecka hos Gaahl från Gorgoroth när han fotograferade honom. Några av favoriterna att fotografera är tydligen Fenriz och Nocturno Culto från Darkthrone "absolut legendary band and great guys". Han berättar även om när han fotade Nattefrost från Carpathian Forest nerkletad med bajs i ett badkar(finns även med i numret av Close Up som handlar om Pete Beste). Han delar även med sig av sina synpunkter på kommersialiseringen av Black Metal som jag skrev om för någon dag sedan. Finns kort sagt mycket intressant i intervjun så ladda ner den i din mp3-spelare och lyssna nästa gång du sitter på tåget eller bussen.

2 kommentarer:

Kim sa...

Hjälp, den där intervjun är ju mer än en halvtimme! Så lång ostörd tid med mp3-spelaren har då aldrig jag... Nå, det var riktigt kul att se inslaget från NRK som också fanns på sidan, med Beste och Gaahl. Jag blir allt mer sugen på den där boken men har inte riktigt samvete att lägga pengar på det ändå. Får se om jag kan övertala kollegorna att köpa in den till biblioteket ;)

trailJoel sa...

Självklart har den en given plats i biblioteket!
Perfekt att ladda in liknande intervjuer i mp3-spelaren för mig men så pendlar jag...