måndag 26 maj 2008

Radiokanal som bara spelar black metal

Jag brukar inte lyssna så mycket på radio då jag sällan uppskattar musiken eller har ett jobb som inbjuder till radiolyssning under dagarna. Inlägget på Kims Blogg om att Kim hört bland annat Mayhem, Satyricon och Immortal på radio fick mig dock att tänka till. Tyvärr lär vi aldrig få en svenska radiokanal att enbart spela musik i min smak så jag började leta på Internet

Det jag hittade på Black Metal Radio var över förväntan. Ett snygg lättnavigerad sida möter lyssnaren. Det är gratis att lyssna på de tio senaste programmen och varje program innehåller 24 låtar. Programmen innehåller bara musik och banden som spelas är allt från de stora inom genren till de lite mindre.

Hemsidan har också en sektion som man bara kommer åt som betalande medlem. Här skall det finnas intervjuer, videos och konserter. Det kostar 6.66(!) dollar per månad att vara medlem men för tillfället verkar denna del av sidan ligga nere. Det står att den är på väg upp och jag får väl återkomma om det sker någon förändring. Hur ofta nya program läggs upp vet jag inte heller utan även det får tiden utvisa.

Black Metal Radio verkar helt enkelt vara ett bra sätt att få höra klassiker men även ett bra sätt att upptäcka ny musik.

1 kommentar:

Kim sa...

Nä, vem kommer väl någonsin hitta en radiokanal med enbart musik i ens egen smak :) Men denna webbradio måste väl ligga ganska nära Shadows dröm... Å andra sidan är det nog bra att "tvingas" möta även annan typ av musik än den man gillar. Annars skulle t ex jag aldrig mött, och börjat uppskatta black metal...

Upptäckte att jag själv har BMR i min webbläsares Favoriter sedan en tid tillbaka :) Har glömt bort sidan igen efter att ha hittat den för ett tag sedan. Var nog inte mogen för så mycket bm då... Något jag saknar är dock uppgifter om själva radions organisation, vem som står bakom osv. Eller missar jag något?

Hela webbplatsen verkar heller inte uppdateras för närvarande, senaste nyheten är från något år tillbaka...