måndag 5 maj 2008

Tom Gabriel Fischer

Tom Gabriel Fischer är aktuell på flera olika sätt. Som bekant lämnade han Celtic Frost för en månad sedan. Just nu är han aktuell då han åkt till Norge för att mixa en ny black metal-skiva. Vilket band det handlar om är för mig i alla fall okänt. Jag har försökt hitta information om det men misslyckats. Det är ju ingen hemlighet att Fischer umgåtts mycket med 1349 men som jag skrev igår så håller Satyricon på att spela in nytt album vilket borde innebära att Frost är upptagen och att vi inte väntar ett nytt album från 1349. Jag hoppas dock att jag har fel för ett nytt album med 1349 vore mumma. Ett annat namn som dyker upp är AVERSE SEFIRA men om jag inte har fel så har de precis släppt ett nytt album.

I denna filmade intervju från Xtreme Soundscape som är drygt ett år gammal talar en minst sagt bitter Fischer om skivindustrin och motgångarna som Celtic Frost haft under åren.

2 kommentarer:

Kim sa...

Oj. Jag blev riktigt tagen av den där intervjun...

Men alltså, att intervjua en av dessa black metal-musiker måste väl vara varje repporters mardröm? Jag vet inte vem jag skulle vara mest rädd att prata med - Gaahl eller Fisher ;)

trailJoel sa...

Gäller att vara riktigt bra påläst. Förvånande hur ofta intervjuaren har mycket lite koll på bandet eller den som intervjuas.