torsdag 1 maj 2008

Satyricon nya album och kanske lite positiva nyheter ändå...


Enligt Blabbermouth kommer Satyricons nya studioalbum att släppas i början av november. Innan dess, i sommar, kommer dock den nya EP'n My Skin is Cold att släppas innehållandes just den tidigare osläppta låten My Skin is Cold. Jag har skrivit om detta släpp här. När jag skrev detta så trodde jag att låten var nyskriven men nu visar det sig att låten blev över från tiden då Volcano skrevs (2002). Vulcano är ingen favorit men en riktigt bra låt finns med och det är Repined Bastard Nation. Tidigare kunde man bara höra My Skin is Cold spelad live men nu finns ett klipp från studioversionen på Satyricons hemsida. Man kan verkligen höra likheten mellan My Skin is Cold och till exempel Repined Bastard Nation från Volcano. Samma raka metal med bra tryck och flyt.


Det mest intressant är dock att låten inte är nyskriven. Detta innebär att den inte säger så mycket om det kommande albumet och vi kan fortsätta att hoppas på ett bra album från Satyr. Som jag har skrivit tidigare är jag dock rädd för att så inte blir fallet men som man brukar säga är ju hoppet det sista som lämnar människan.

2 kommentarer:

Metallbibliotekarien sa...

På begäran:

www.myspace.com/blackshiftthrash

bara en låt än så länge :)

trailJoel sa...

Äntligen!
Kommentarer kommer upp på kims blog när jag hunnit lyssna in mig.
http://kimkahn.blogspot.com/2008/05/blackshift-p-myspace.html